Aprilshasthund

Semestern är över

Publicerad 2018-09-03 09:28:51 i

Nu har Bella gått på bete och haft total vila i tre månader, men nu är semestern slut.
De går fortfarande ute dygnet runt men kommer in varje dag och får kraftfoder. 
De får oxå full ranson ensilage i hagen.
Men nu börjar en spännande höst med Bella och såsmåningom inridning. I lördags var det första besöket i nya paddocken med longering. I vanliga fall brukar jag ha Bella lös när jag longerar Barbie men denna gången var det tvärtom Bella som longerades och Barbie som gick lös. Barbie tyckte det var lite konstigt och gick gärna efter mig och nosade mig i nacken, så mysigt att ha dem med så avslappnat. Bella är cool och arbetet gick bra men hon försöker vända eller backa ibland och då gäller det att man är på alerten och hinner med.
Igår tränade vi på att man skall stå still vid pallen där vi stiger upp men det kunde hon inte riktigt förstå vitsen med. Sen måste jag skaffa en högre pall så jag kan nå att hänga på henne i boxen🙈 Det är ju en bit upp!
Denna bilden är så gulig tycker jag, det är fölis-Sessan, Bella och Barbie - föl, 2 år och 19 år
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela