Aprilshasthund

Byta stall

Publicerad 2018-05-28 22:40:17 i

Nu har jag tagit beslutet att jag skall flytta mina hästar. Det blir alldeles för dyrt att stå på en sådan anlägging med två hästar. Dessutom så utnyttjar jag inte det som finns. Tex är det hoppträning varje vecka och där är jag aldrig med. Bella rids ju inte ens så hon nyttjar inte ens dressyrträningen.Och jag har faktiskt en helt ny transport så det blir till att åka lite igen. Jag har hittat ett nytt stall på Lindomevägen där jag har fått två boxar. Boxarna är brevid varann och mellanväggen är bara på halva upptill, så de kan hänga in i varandras boxar och klia varann. Och Bella som stegrar sig i boxen kanske får för sig att kliva över in i Barbies box😱Jaja, men ut kommer hon inte i allafall.
Sen får de en egen liten skogshage med ngr träd i för vintern och egna gräshagar för sommaren.
Jag tror och hoppas att det blir bra. När man väl har tagit beslutet och kontrakten är skrivna är det bara att se framåt. Den första Augusti bär det av. Visst känns det lite vemodigt men det är så nära så jag lär dyka upp på Årekärr titt som tätt...
Bella som fölunge❤️
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela