Aprilshasthund

Betessläpp

Publicerad 2018-05-14 21:27:01 i

Så har jag äntigen släppt hästarna på bete!!! Vi har ju haft fantastiskt fint väder ett tag så jag vill gärna släpp tidigt. Men det har ju inte hunnit växa något gräs.... Men, det fanns en stor hage med mycket gräs som vi kunde ta.
Red dit igårkväll på Barbie med Bella som handhäst, som värsta cowboyen. 
Barbie hann knappt innanför grinden innan hon började beta.
 
Snabbt rulla sig och njuta
Bella var nöjd:-))
 
Sen började Bella springa för att kolla av hagen och Barbie efter.
Sen var det som att något hände, Barbie var inte längre nöjd. Hon började springa längs med staketet skrapa i marken och var väldigt orolig. Jag skulle hem och ta in de andra hästarna från hagen men var snabbt tillbaka. Fortfarande lika orolig och helt genomsvett, helt sjöblöt. Jag var tvungen att hälla vatten på henne.
Tillbaka till stallet och fodra och till hagen igen. Hon nästan klättrade på mig för att visa att hon inte ville vara där.
Lugnade sig något framåt kvällen och efter en sista titt vid 22 hade hon lugnat sig en del.
Imorse var hon fortfarande orolig och inte förrän i kväll när vi släppte in Amilia, hennes hagenkompis så lugnade hon sig. Det var som att hennes flock var för liten , att alla andra hästar var borta, inga hästar i hagarna runtomkring. Men nu är hon lugn och alla betar och njuter:-))
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela