Aprilshasthund

CCA-resultat

Publicerad 2018-08-18 22:06:29 i

Jag har gjort tre stycken DNA-resultat på Rush sen lång tid tillbaka. Det gäller CCA,CL och PRArcd4 och hon är fri på alla tre. Detta är registrerat hos Svenska Gordonsetterklubben. Fine. Men sen har det beslutats att det är SKK som skall tillhandahålla dessa uppgifter och då måste man skicka in alla intyg till dem. Det är inte så att resultaten från SGSK flyttas över till SKK utan man måste skicka in sina intyg till dem. 
Så att man som jag då, inte är så noga med att ha ordning på en massa gamla papper, och inte kan hitta intygen,dels pga mitt slarv och dels pga flytt.  Då måste man ta nya prover!!!!! Not fine ! Skk har varit samarbetsvilliga och har sökt efter sparade uppgifter, men resultatet för CCA fanns inte registrerat hos någon, sparades bara i ett år. Och min veterinärklinik är såld och de nya ägarna hade inte kvar gamla uppgifter.
Så bara till att ta nytt blodprov och skicka in för analys, med ex antal kronor i kostnad!
Tänker bara, är inte SGSK tillförlitliga? Kan inte SKK lita på att de uppgifter som SGSK har registrerat är korrekta?
Tydligen inte. Men nu har resultatet kommit, igen, och allt skall registreras hos SKK. For ever hoppas jag...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela