Aprilshasthund

Dagar kvar...

Publicerad 2016-02-29 08:03:47 i

Nu är det verkligen bara dagar kvar för Rush!!!  På torsd har hon gått 63 dagar och sen kan det ju ske både före och efter det... Vi var till veterinären häromsistens för att ta den andra herpessprutan. Det är lite byxor och hängslen att ta den sprutan men jag kände att det är ju ren katastrof om man skulle ha oturen att drabbas, hela kullen kan faktiskt dö, så det fick bli så. Däremot är jag väldigt skeptisk till att ta in en högdräktig tik på en veterinärklinik med alla smittor som kan finnas därinne. Det är oxå anledningen till att jag inte vill röntga för att kolla antal valpar. Man vet inte vad de kan dra på sig för någon smitta. Så, veterinären är förstående nog och kommer ut till bilen och vaccinerar henne.Ja, det är oxå byxor och hängslen 😜  ........
Jag har börjat att kolla tempen på henne,innan det är dags för valpning börjar tempen att hoppa lite och kan sjunka ända ner till 36 grader. Men den ligger hittills konstant på 38 grader. Tiden är inte inne riktigt ännu.Sen har hon gått upp väldigt mycket i vikt!!  Jag hörde någon vars tik gått upp 9 kg😜 och jag hade aldrig hört talas om en sådan ökning tidigare. Rush gick upp 5.5 kg förra gången, då blev det 9 valpar. Nu har hon gått upp över 8 kg😉 Så vi kanske kommer upp till 9 innan det är klart. En kollega sa att man brukar säga 1 kg upp per valp, så då har vi kanske 8-9 valpar?????  Ja ja, vi får se hur det går, nu hoppas vi bara att de kommer snart och att allt skall gå bra😊

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2016-02-29 13:56:45

Jag håller fast vid tio valpar :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-29 22:28:05

Hoppas du har rätt Pia, 10 blir perfekt.....

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela