Aprilshasthund

Bättre igen

Publicerad 2016-08-28 22:54:00 i

Vilken bergochdalbana det har varit !!!! 
I onsdags hade jag Distriktaren ute igen på kvällen. 
Bora-Bora var pigg och mådde mycket bättre när hon kom hem från Slöinge på måndagkväll. 
På tisd när jag tog ut dem för oromenix la hon svansen på ryggen och for iväg i passage som värsta araben. 
Men redan på kvällen var jag fundersam då hon verkade kissa lite för ofta. På onsdag var hon inte alls lika pigg när hon kom ut och kissandet ökade på. Hon verkade vara irriterad eller ha ont baktill och viftade med svansen.
Distriktaren hade svårt att säga vad det var såklart men hon fick kramplösande ifall det var kolik. Han tog även nya blodprover för att se om värdena ändrats. 
Jag kunde inte heller se att hon legat ner och det oroade mig.
Jag var kvar i stallet fram till efter midnatt, då la hon sig ner och jag lämnade henne så hon fick sova ifred. 
Nästa morgon åkte vi ner till kliniken igen. 
Hon hade nu höjda värden igen och de fick bli kvar. 
Men de kunde inte bli kloka på vad det var, troligtvis inget som hade med bölden att göra?
Men hon var väldigt dålig och jag fick lämna dem där...
 
Hemskt ledsen och orolig såklart.
Hon fick dropp och kraftiga mediciner igen.
Hemma hade hon bara fått Hippotrim och det verkade som att det var för klent.
Ganska snabbt slutade kissandet. Såsmåningom fick de ner febern och värdena blev bättre. Men allmäntillståndet var sämre och det visste de inte varför.
Det var ibland svårt för dem att avgöra om hon bara var cool eller om hon var dämpad. Hon är ju extremt social och orädd och då menar jag verkligen extremt! 
På lördag åkte jag ner igen för att titta till dem. Hon såg mycket piggare ut i boxen. Jag tog ut dem på gårdsplan för att se hur hon betedde sig. De var glada såklart för att komma ut och fick beta lite gräs. B-B var superpigg och sköt iväg som en raket🚀 Äntligen lite wild and crazy👍 
Här står de i sin mysiga! box på kliniken. 
Idag är det sönd och på ronden imorgon så bestämmer de om jag får hämta hem dem imorgon. Fortfarande så vet man inte vad det är eller har varit, vi får bara hoppas att det är borta nu , for ever...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela