Aprilshasthund

Valpplaner

Publicerad 2015-10-17 10:12:32 i

Så är det äntligen dags för valpplaner igen. Som jag har längtat.😉Det är Sansetters Rusher, Rush som skall få sin andra kull om allt går som planerat. Hon väntas löpa i December och då blir det valpar i Februari med leverans i April, ungefär så. Rush är jaktmeriterad både i unghundsklass och i öppenklass samt att hon är Internationell Utställningschampion. Sen har hon gjort de hälsotester som krävs med bara bra resultat. Hon har HD-A, ED-O, Prarcd4-Clear, CL-Clear samt CCA-Clear. Dessutom är hon fulltandad. För många är detta rena grekiskan med alla bokstäver men det är iallafall bästa resultaten man kan få😊. Sen finns det såklart nackdelar med alla hundar även om vi uppfödare gärna vill skryta om de positiva sakerna. Mentalt är Rush en lugn och sansad hund, hela hennes syskonskara är väldigt lättlärda och enkla hundar. Hon älskar att komma ut o jobba men är lugn o fin inne. Vad det gäller val av hane så är det inte helt hundra klart ännu så det kommer jag att återkomma till. Jag lägger stort fokus på jakten hos hanen och hoppas på valpköpare med samma fokus... Välkomna 🌟

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2015-10-19 10:32:44

Åh vad roligt och vad spännande och vad jag är glad att jag har min :)nu när du lägger stor vikt vid jakten. Med facit i hand så hade Leia blivit en alldeles utmärkt jakthund. Hon har mer jakt i sig än mina två tidigare Gordon settrar. Men hon mår inte dåligt av att jag inte skjuter fåglarna hon ställer och jagar i väg här och hon är ute i naturen minst lika mycket som vilken annan jakthund :):) Nu "hjärngympar" vi lite här i form av agility. Hmm.. inte riktigt deras grej men det går och de gör framsteg :)

Postat av: Maja

Publicerad 2015-10-20 09:37:15

Hej Pia
Ja det är så roligt att du har din fina Leia, och såklart är det jakt i henne med, det är ju avlat så.
Men kul att hon får sina fåglar och att du aktiverar henne , alla sätt är bra...
Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela