Aprilshasthund

Dubbelt PRA-rcd4-FRI samt CCA

Publicerad 2015-08-29 12:11:40 i

Ibland är det liiite stressigt och man skall kanske då sätta sig ner i lugn och ro när man skall göra saker-).... Mitt i stressen med flytt och allt vad jag höll på med då skulle jag göra ett CCA-test på Roover. Jag skulle skicka in ett blodprov på Roover för CCA då jag hade fått en förfrågan ifrån Norge om parning och där kräver de känd CCA-status vilket jag inte hade tänkt på. Sagt och gjort, blodprov tas och jag fyller i blanketten och skickar för analys. När jag får svaret läser jag FRI, yes ,tänker jag och läser vidare, för PRA-rcd4 !!!! NEJ, Alltså jag hade skickat in fel blankett !!! Så nu är han kanske som den enda Gordonsettern DUBBELT fri från detta. Pust och stön, en merit jag gärna vill vara utan. Men som tur var så fanns det blod kvar och de kunde göra en analys även för CCA. Och, Hurra även där är han fri. Så nu är C.I.E Sansetters Roover, Internationell Utställningschampion, HD-A, ED-0, PRArcd-4-FRI samt CCA-fri. Dessutom har han en kull där tre av valparna är jaktmeriterade samt att de har flera utställningstitlar. Jag är väldigt stolt och glad som uppfödare över denna gossen, och väldigt glad för ägarna till hans valpars skull över deras framgångar:-)))) div>
Foto: Mikael Larsson

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela