Aprilshasthund

Jaktpremie

Publicerad 2014-10-28 22:45:32 i

Så fick vi till slut våran efterlängtade jaktpremie i öppen klass, Rush & jag 💗. Vi var till Öland i söndags. Det var perfekt väder med moln, lite yttepytte sol och lagom med vind. Jägare har alltid åsikter om vädret men nu var det nog nästintill perfekt. Vi fick komma ut i tredje släpp, även det helt perfekt. Vi skulle reviera över två gröna åkrar för att sen komma till den mer intressanta kornåkern. Det var svårt att få dem att hålla sig på det gröna, det doftade ju mycket bättre på andra sidan:-). Framme vid stenmuren innan kornåkern stöter Rush en rapphönskull. Och hon visar full respekt och sätter sig spontant. Jisses vad skönt! Vidare ut på nästa åker och det funkar men vi får inte till söket så bra som hon kan. Ändå nöjd med att vi hittar fågel och respekten. I släpp två har vi turen att få gå i riktiga fasanmarker, Rush och min favorit. Brukar ju prata om att man måste ha tur och det har vi nu. Efter några minuter spikar hon en fasan i ett stramt o snyggt stånd. Vi väntar in skytt o domare och hon reser på kommando och sätter sig direkt när fågel lättar. Här frågar jag domaren om han hör hur mitt hjärta dunkar? Det är en sån adrenalinkick!!! Skytten bommar och domaren får lägga ut en fågel som Rush apporterar direkt och mycket enkelt :-)) Åh vad glad jag är! -Varsågod och släpp hör jag då. Gulp, skall jag behöva släppa igen!!! Men då kan ju allt bli förstört! Jaja bara till att göra som de säger. Nu vill jag ju verkligen att partnern skall få nästa fågel så jag går hela tiden bakom dem och tillbaka där vi varit innan för att inte störa. Lite dumt såklart för söket blir ju därefter. Och så står partnern ! Jag blåser ner Rush direkt för att inte lägga oss i deras fågel. Hon är helt med mig och lägger sig direkt :-). Tyvärr är det ingen fågel där och vi får släppa en kort stund till men inget mer händer. Herre jisses vad glad och nöjd jag är ! Vi har fixat det! Domaren Lars Thulin ger oss ett tredjepris👍👍👍 Nu är Rush jaktmeriterad både i unghundsklass och i öppen klass👍. Nu kan vi slappna av. Jag har tagit en hel del bilder men de får komma i ett annat inlägg...

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2014-10-29 22:21:42

Har ni varit på Öland, då kunde Leia och jag tittat förbi innan ni åkte hem igen..

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-10-29 22:32:00

Jamen det kunde ni ju!!! Sorry att jag missade det. Bättring :-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela