Aprilshasthund

Ytter & Ytter

Publicerad 2014-11-29 00:08:00 i

Igår var det dags för den andra träningen för Lotta Centergran. Jag säger bara, Herregud så roligt !! Jag är verkligen en träningsfreak och njuter i fulla drag🎠 Trots att jag är genomförkyld så är det lika kul. Idag var det höger varv som var svårt. På öppna delen på volten så ville hon skjuta ut hela tiden och jag fick ställ utåt och då menar jag mycket utåt, samtidigt som jag använder ytter skänkel och liksom puttrar henne in o runt i volten. Jag har alltid varit svag i vänster hand i höger varv men insåg att vänster skänkel var rätt menlös den med:-). Tränade massor på detta både i trav o galopp. Måste oxå komma ihåg, skänkel först o tygel sen! I vänster varv var hon däremot super , red nog bästa galoppen ever!! Fast bara en kort stund, för sen var det tillbaka till problemet igen. Inte njuta utan på det som är jobbigt. När hon väl går riktigt bra så är det så gött att sitta o njuta lite av det, men nejdå, då skall man driva på istället för mer jobb. Vi kommer att bli riktiga muskelknuttar av det här bägge två 🍗🐂. Igår var hon även lite protestig o grinig och vill då stanna o slå mot skänkel. Inser att det är för något jag gör fel! Men när jag fick med yttersidan så var det helt borta👍 Sen fick det bli en välförtjänt vilodag idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela