Aprilshasthund

Vardag i stallet

Publicerad 2014-11-10 12:58:48 i

Måste göra ett tillägg på min nya klippmaskin. Har nu använt den ett tag och den är inte bara bra. Tex har den kortare sladd så jag måste ha en förlängningssladd när jag klipper. Men värre är att den snabbt blir överhettad så den måste vila och kyla av sig emellanåt. Går inte att klippa en hel häst utan att kyla den. Men den blir kvar ändå för den klipper så fint och väger så lite :-)). Idag blir det vilodag för SilverPärlan, hon går inte 7 dagar i veckan längre, hon börjar ju bli lite till åren! Även Rally har blivit lite till åren. Hon får glukosamin och värktabletter mot sina höfter men det hjälper inte riktigt. Hon haltar ändå. Har beställt grönläppad mussla så får vi se om det gör någon skillnad... Men jag tror hon skulle behöva ett träningsprogram för att stärka sig, jag får forska lite i det🍳📚📌

Kommentarer

Postat av: Lena Svartholm

Publicerad 2014-11-11 08:35:50

Hej Maja, går med mina hundar, både gamla och unga hos Pro Bono K9 i Vårgårda. Susanne är en bra fysterapeut, är bl a fyscoach för landslaget i agility. Hon gör underverk med hundarna med sina behandlingar. Massage, ultraljud m m, hon säljer även kosttillskott från Re Dog i Västerås där hon också gått en del av sin utbildning. Mvh Lena

Postat av: Maja

Publicerad 2014-11-11 09:57:10

Tack Lena !
Der var ju superbra info:-)
Har tänkt att kontakta Re-Dog för ett möte där och sen kan jag kanske fortsätta hos Susanne. Vill göra så gott jag kan för Rally, vet att hon är gammal men hon skall ju inte behöva ha ont!
Tack

Postat av: Lena Svartholm

Publicerad 2014-11-11 15:12:56

Hej igen Maja, orsaken att jag började hos Susanne var att vår lilla Parson Hjördis, då 11 år sträckte sej illa och kunde knappt gå. Susanne behandlade henne med ultraljud 7 ggr, detta ihop med massage och träningsmanschetter runt benen gör att hon idag som 12-åring mår bättre än nånsin och hon är välmusklad tack vare manschetterna. Hon äter också Joint Balance varje dag, innehåller grönläppad mussla, kommer från ReDog vilket även manschetterna gör. Lycka till med din gamla vovve och hoppas hon blir ohalt.

Postat av: Maja

Publicerad 2014-11-11 21:36:59

👍😉💗

Postat av: Helena

Publicerad 2014-11-12 22:16:52

Min kompis engelska setter hane får grönläppad mussla ( svenska djurapotekets) och jag måste säga att jag har aldrig sett han så pigg och fin som nu (11 år) och vi har känt varann i 4 år! Han är som en ung på nytt!!:-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela