Aprilshasthund

Tränat igen

Publicerad 2014-11-04 21:52:03 i

I helgen red jag lektion för Barbro. Hennes specialitet är egentligen tömkörning men hon är oxå rolig att rida för. Sist jag red för henne var ett par dagar innan Barbie blev skadad så det är ett tag sen. Jag har bett om att vi skall få rida lite piff o puff så här på gamle dar, men det verkar inte som att ngn tränare nappar på det så jag får väl träna på det själv:-). Men vi fick iallafall rida lite rörelser👍 I början försökte jag ratta formen lite med handen men om jag istället gasade lite så blev det bättre. Bra tips👏. Sen var det så uppenbart att jag har svårt att sitta över till vänster när jag byter varv. Att byta till höger är helt okomplicerat men till vänster var det svårare så det fick vi träna på. Bra att bli medveten om sådana detaljer så man kan träna på det själv sen. Barbie blev väldigt mycket bättre när jag satt rätt såklart. Red lite skänkelvikningar , la in något byte emellan osv. Jättekul träning och Barbie var genomsvettig efteråt, långt mer än vad jag var🍸 Från det ena till det andra idag fick jag testat min nya klippmaskin. Sol fick vara testpilot. Jag har köpt en lite mindre maskin för jag tycker att den gamla blir så tung att hålla upp så länge. Och sååå bra den var, klippte hur jämnt och bra som helst!! Och inte fick jag kramp i armen heller:-). Får klippa Barbie snart igen🏇

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela