Aprilshasthund

Ingen operation

Publicerad 2014-03-21 09:39:10 i

Jag har varit hos veterinären igen med Rally. Det var dags för röntgen av lungorna för att se efter metastaser. Men jag ville diskutera om vi överhuvudtaget skulle operera och höra vad hon tyckte om det. Opererar man en hund som är 10 år? För vems skull gör man det, hunden eller min? Riskerar man inte att förlora henne på operationsbordet? Och ja, tänker jag så så skall vi vänta säger vet. Rally har inga men eller symtom. Hon har juvertumörer ja, men växer de? Det kan ta flera år innan de vuxit sig stora, och då är hon 12-13 år och definitivt för gammal att operera. Så, vi beslöt oss för att avvakta, jag kollar henne varje vecka för att se om de förändras. Och isåfall får vi ta nya beslut. Känns jätteskönt !! Vi har världens piggaste 10-åring, hoppas att det håller i sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela