Aprilshasthund

Ålder

Publicerad 2014-12-12 11:05:17 i

Jag har haft ont i min fot ett tag så igår var jag så duktig att jag gick till doktorn. Han förklarade att det nog är åldersrelaterat !!! Vad menar han med det? Tycker han att jag är gammal? Sen förklarar han att det kan vara en pålagring i fotleden som jag har !! Likaväl som man får en rynka i ansiktet så kan man få en pålagring ! Åldern igen alltså😉 Pålagring i fotleden !!! Herrejisses, hade jag varit en häst så hade jag blivit utdömd direkt. Tack och lov så är jag inte det och det kanske är så att vi alltför lätt dömer ut våra hästar! Med åldern får vi nog räkna med att de har lite krämpor precis som vi:-). Fick lite tabletter och då får vi se om det blir bättre . Sen var det träning igår och vi körde ombytt, Lotta red istället för att stå på marken. Jag tyckte det var bortkastat att träna med kass fot. Barbie tyckte först att det var läskigt eller nog mest obekvämt med Lotta i sadeln. Hon ville inte gå framåt ! Stopp o belägg, massor av protester med sparka bakåt o skrapa med frambenet i marken. Men Lotta är såklart envis och vrålstark i sätet så Barbie fick ge sig och gick jättefint till slut. Skall bli roligt att rida på det idag och se hur det går.,.

Kommentarer

Postat av: Susanne Legneskog

Publicerad 2014-12-24 08:16:17

Men Maja, inte är du gammal! Sedan du inte bär runt på en 6-700 kg lär du Heller inte bli utdömd för lite pålagring. Kram på dig och ta hand om dig.

Postat av: Maja

Publicerad 2014-12-26 00:16:06

Nej så lätt ger jag inte upp!
Kram till er

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela