Aprilshasthund

Resultat

Publicerad 2014-08-01 16:04:23 i

Idag har vi varit på utställning i Jönköping, jag, barnen och Roover. Trots att det är en tredagars var det bara 5 hundar idag och 3 på lörd resp sönd. Tråkigt!!!! Man vill ju se många nya jyckar. Men men, så är det. Det blev ändå två nya trevliga bekantskaper:-)). Först ut var Moment Of Glory Black Lofty i juniorklass som fick Ex och Ck. I unghundsklass startade från Finland Goango Black I Want it All som inte verkade falla domaren på läppen, Good. Sen var det våran tur, och jag har inte riktigt vant mig vid att vi går i Championklass , känns speciellt. Domaren tyckte att Roover rörde sig tungt och vi fick Ex men hon höll inne CK. Och jag får väl lite surt erkänna att hon hade rätt, det var varmt och Roover ville inte riktigt och jag fick dra i kopplet. Så är det ibland. Juniortiken kom ej så Yukki Hill Magic Princess for Vidjoels var ensam tik och blev BIR. Så BIM och BIR till Margret och Tage Joelsson. Stort Grattis till er!! Sen träffade vi på Sansetters Santana som bor i Jönköping och var på plats för att miljöträna lite , alltid kul att träffas och att få se sina uppfödningar växa upp :-)) Eftersom kidsen var med så blev vi inte kvar och kikade något mer utan vi styrde bilen hemåt igen och laddar nu för fältträning i Skåne om två veckor.....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela