Aprilshasthund

Hemma igen

Publicerad 2014-08-12 10:06:14 i

Igår var det dags för att avsluta Barbies betessemester. Det skall regna i en vecka och de har dåligt skydd i hagen. Dessutom så är Barbie inte så förtjust i att gå på bete, hon Älskar sin box!! Hon gillar första tiden, att få äta gräs, men efter ett par veckor vill hon hem igen. Hursom, igår var der dags.Dags att säga hej då till sina semesterpolare. Här är hon o snackar lite med gossarna.
Jag hade bestämt mig för att rida hem, turerna med att åka o låna släp och sen städa ur det skulle ta minst lika lång tid. När jag tar in henne från hagen ser jag att hon har tappat skon som har glappat. Kasst, nu går det inte att rida! Men jag har tur, Malin är i grannstallet och skor så det är bara att rida dit så slår hon på den:-). Bästa Bästa Malin !!!!
På vägen dit passerar vi Fina My, Barbies syster
Så ger vi oss iväg, Barbie, Rush & Jag. En härlig ridtur blir det, Barbie tyckte dock att det var riktigt läskigt att passera fotbollsplan vid skolan, en hel dröse karlar som springer efter en boll!! Ja det kan ju få vem som helst att undra:-)). Planen ligger dessutom vid vägen så lite läskigt tyckte jag med, ifall hon skulle rusa ut i trafiken. Men det gick bra. Spetsade pigga öron hela vägen. Även Rush verkar nöjd med en ordentlig tur. Väl hemma så får jag nästan dåligt samvete över att jag haft henne på bete. Jisses vad nöjd hon var över att komma in i sin box!!! Hon kliar sig mot väggarna så man blir lite orolig över om de skall hålla! Lovar att svansen inte är fin nu, typ krullig i roten. Kliar halsen mot boxöppningen så gallrena skakar. Smiter ut ur boxen, såklart, och skall runt o hälsa på alla stallkompisar. Ja hon var verkligen nöjd med att komma hem! Imorse blev det ett galopprace med väninnorna i hagen för att sedan lugnt ägna sig åt att beta. Min fina SilverPärla:-))

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela