Aprilshasthund

Träning i vardagen

Publicerad 2014-04-03 11:48:00 i

Jag värdesätter de tillfällen då man får träna på tomten, helt oplanerat, som bara av en händelse. Igår lullade hundarna omkring på tomten och när jag tittar ut genom köksfönstret så ser jag att Rush står. Adrenalin hos mig, fram med visselpipan och jag smyger ut genom dörren. Hon står fint kvar och väntar på signal från mig. Jag ger resning, direkt avance, fågeln lyfter OCH JAG HINNER GE BERÖM innan jag blåser sittsignal som hon direkt lyder :-)))) Ett helt perfekt fågelarbete i förbifarten, om än på fel slags fågel. Jag älskar dessa tillfällen som dyker upp då och då, och gör allt vad jag kan för att ta till vara på tillfällena. I området så bor det ett duvpar, vi ser dem ibland när vi är ute och promenerar eller så är de på någons tomt och mumsar på mat. Igår så var de på våran tomt!!!! De, tillsammans med en ekorre käkade på maten som vi hängt ut till fåglarna. Dessa duvor störde vi INTE, jag vill hemskt gärna att de kommer tillbaka. Ut med mera fågelmat och flera matstationer så kanske vi får se dem här igen.... Och får fler gratistillfällen till träning

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela