Aprilshasthund

Träning

Publicerad 2013-09-24 09:42:00 i

Efter utställningen på Sofiero har jag varit iväg och tränat med Rush. Det är mycket kondition som gäller nu. Lydnaden funkar bra liksom apporten:-). Fågeltagningarna funkar bra! Men jag skulle vilja ha ett större sök på henne. På senaste träningen var det det som vi fokuserade på, jag fick själv jobba på aktivt för att visa henne vad jag menade. Och ett tu tre så går hon längre o längre ut:-)))) Poletten trillar ner och jag är givetvis mer än överlycklig!!! Dessvärre så är hon i utställningsform, inte i jaktform. Banta 2 kg tycker instruktören. Så nu är det mycket cykelträning och springa lös i skogen som gäller samt mindre mat. Vad händer sen då? Jo lilla fröken börjar löpa!!! Hej då till jaktprov som jag har anmält till och som jag hade tänkt att anmäla till. Så är livet med tik. Men det finns ett par prov kvar senare i höst, bara att hoppas på att vi kommer med... Men det där med cykelträning! Hur gör ni andra? Hur långt cyklar ni och i vilket tempo? Själv kör jag 1- 1 1/2 mil 3 dgr i veckan.Tyvärr har jag fått lämna Rally hemma, vill inte köra lika hårt med henne. Men skönt att kunna koncentrera sig bara på en hund i träningen:-) Lycka till alla som startar på prov nu!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela