Aprilshasthund

Skogsfågelträning x 2

Publicerad 2013-08-21 23:50:58 i

I helgen var vi på skogsfågelträning i Arvika med Svenska Gordonsetterklubben. Det var verkligen härligt att få komma ut i skogen och släppa hund. Rush skötte sig jättebra:-) Första dagen fixade hon apportbeviset på kvällen efter träningen och det känns himla skönt att inte ha det hängande över sig. Jag vill gärna poängtera att jag INTE kör med någon tvångsapport, det funkar alldeles utmärkt utan, det blir roligare för alla parter! På söndag var vi i skogen hela dagen. I första släpp så går vi o pratar lite om gårdagen och missar fokus på hunden. Partiet ser att Rush står, men jag missar det, en tjädertupp lyfter och tyvärr spolierade jag den chansen. Man ser vad viktigt det är att hela tiden koncentrera sig på sin hund. Rush går jättebra hela dagen och breddar sitt sök efter varje släpp. Är så lättförd, jag har inte använt pipan överhuvudtaget:-) Nytt för mig är att vi får gå med startpistol i släppen, instruktören, Pål, är från Norge och där skjuter man ju själv på prov till skillnad mot oss. Vädret är underbart, med moln och lite lätt regn efter lunch, härligt jaktväder! Vi är 13 nöjda elever som har fått fina dagar i skogen och som har haft det trevligt ihop med grill på lördagkväll ( jag hade med mig lite skumpa ifall vi fick tillfälle att fira, och det fick vi ju ). Tack till SGSK, Avalonians, Instruktör och alla deltagare:-) Nu är vi taggade och laddade för start på jaktprov!!! Här är en del av startfältet på morgonen
Härligt med fika i skogen
Rush syster, Railey Runner var med på träningen:-))
På väg ut i skogen

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela