Aprilshasthund

Barbie, Rush & Jag

Publicerad 2013-08-30 15:59:52 i

Efter att inte ha ridit på hela sommaren, mitt längsta riduporhåll någonsin, har jag blivit väldigt varse om diverse ridmuskler:-). När man är i full gång så tänker man inte på att man tex arbetar mag- och ryggmuskler när man rider. Man rider ju bara, liksom. Efter första ridpasset i ridhuset hade jag träningsvärk i magen, mycket sådan. När jag dag tre med redan befintlig träningsvärk tar ett nytt pass i ridhuset är det inte gott att galoppera, jisses vad det tar i magen:-))). Idag tog vi en skogstur Barbie, Rush & Jag. Naturligt så står man i fältsits vid olika tillfällen, tex i uppförsbacke eller i galopp. Något man gör lite av naturen utan att tänka på det, idag fick jag erfara att även då använder man oanade muskler! Så gym, joggingtur o allt vad det heter, Bye Bye , jag fortsätter att rida istället. Mycket roligare. Idag fick inte Rally följa med på turen, första gången som jag lämnade henne hemma:-(. Har märkt att hon sackar lite efter både vid ridning och cykling. Hon börjar bli lite äldre så jag får vara rädd om henne. Rush däremot, hon Travar när Barbie galopperar! Bra träning för hennes rörelser på utställning, hon har megatrav!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela