Aprilshasthund

Vecka 8

Publicerad 2013-04-14 00:37:00 i Allmänt

Ojj oj oj vad tiden går fort trots allt:-)
Rush har nu gått 7 veckor av dräktigheten och är inne i vecka 8, inte långt kvar alltså. Fostren är färdiga och kan kännas från utsidan. Det har gått många timmar till att klappa på den fina magen. Rush har fått sin andra och sista herpesspruta igår. Skulle ju vara förödande om något hände valparna. ( Det var en artikel i senaste numret av Hundsport om herpes). Jag var grymt sugen på en röntgenbild för att se hur många valpar där är,när jag var hos vet. Men jag får allt vänta i två veckor till. Dessutom vill jag inte ta in henne på klinik för risk för smitta. De fick komma ut på parkeringen för att ge sprutan. Hon mår fortsatt bra men får ta det lite lugnare nu. Kändes väldigt konstigt att bara ta med en hund ut på cykelturen idag, men oj vad enkelt det var! Rally drar ju inte en millimeter i kopplet och har stenkoll på mig, så det är bara för mig att trampa på. Det är rätt jobbigt att cykla så här i början på säsongen ( för mig i alla fall ) , men vi skall snart vara i form igen.¨Både hundar och jag tycker att det är jätteroligt att cykla.
Imorgon kommer valplådan in och jag hoppas att Rush kommer att trivas i den...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela