Aprilshasthund

6:e veckan

Publicerad 2013-04-03 13:12:45 i

Nu är Rush inne i 6:e veckan av dräktigheten:-) Hon mår inte så illa längre och äter nu gladeligen allt hon kommer över, helst sådant som vi äter men torrfoder funkar och hon får även filmjölk och äggula varje dag. Hon får maten fördelad över 3-4 mål per dag. Jag kör som alltid med Royal Canin, ett foder som jag tycker är bra. Juvren börjar att växa och även magen. Hon är fortfarande pigg och springer gärna vilt, håller sig inte lika tight till mig längre och har inte heller samma ledsna blick längre. Det händer mycket med valparna nu.Skelett utvecklas, öronsnibbar och ögonlock växer, tårna skiljs och klor bildas. Vi går in i en lugn fas där inte så mycket annat händer. Inga utställningar, ingen jaktträning eller prov. Måste erkänna att jag saknar en heldag på fält! Men det får det bli mycket av till hösten istället. För övrigt håller jag på med en ny hemsida..........

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela