Aprilshasthund

Trevlig Helg

Publicerad 2012-09-21 11:45:48 i

Herregud vad han är rolig att rida! Han, China.
Har bestämt mig för att inte låsa upp mig vid hans "skavanker" utan nu är det bara rida som gäller.
Blir lite ledsen när jag inser hur lite utbildad han är för sin ålder, men väldigt glad för hans ridbarhet och samarbetsvilja.
Ridningen är inte precis vad jag är van vi, där Barbie skall ställas utåt skall han ställas inåt, sen får man driva honom!!! Det är jag verkligen inte van vid. Får nog ge honom lite mer havre, eller mycket.
Men det är ju supernyttigt för mig att få rida två helt olika hästar:-) Får han nu bara gå så är han snart tillbaka på banan igen...
Igår var det träning för Karolina, och han var duktigt trött efteråt, och jag var rejält rosa. Styrka och kondition krävs. Men han är verkligen rolig att rida.
Provade Barbies nya sadel ppå honom men den passade inte så bra, så han får fortsätta med sin fina bruna Bates.
För övrigt så har han fortfarande lite "sommarfrisyr" kvar så nu blev det till att klippa svans, man och hovskägg. Blir nog snart en helklippning för honom.
 
Trevlig Helg & Puss från China

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela