Aprilshasthund

China är halt

Publicerad 2012-10-08 23:44:03 i

 
China är halt:-((((
Så himla surt! Hade kommit igång ordentligt med hans ridning, ökat på hans havregiva och dessutom klippt honom. Och vad händer då? I torsdags när jag skulle träna för Karolina så var han halt så fort jag började trava.
Syns inget i skritten men märks direkt i trav, det sitter i höger bak.
Han har fått vila ngr dagar men det är fortfarande detsamma. Idag var min hovslagare ute för att kolla om det kunde vara en hovböld, men ingen rektion alls.
Jag hittar inga sår, svullnader eller värme. Vet faktiskt inte vad det är. Ren i skritt och i trav på rakt spår, men på volt i trav så haltar han. Får väl ge det ngn dag till annars får vi åka till veterinären om det inte blir bättre.
 
Här är det klippning på gång.
China är en pärla som alltid, det tog ca 30 min att klippa honom, medans det tog typ dubbelt så lång tid att klippa Barbie. Henne får man kolla hela tiden, når hon att bita mig nu? Når hon att sparka mig nu?
China däremot rör inte en fena:-))  Trots att det var första gången han blev klippt och för Barbie var det kanske gång nr 30!!
 
Vet att han ser ut som en tarm på fotot och han känns verkligen tunn att rida med. Han får mycket mat nu, både ensilage som är analys på samt kraftfoder. Han behöver stärkas massor i ridningen både för att få styrka, kondition och för att kunna lägga på sig lite massa. Men det tar ju tid såklart....
 
Så här ser våran paddock ut just nu. Är ENORMT glad för att vi har ett ridhus:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela