Aprilshasthund

Går i vågor

Publicerad 2012-11-17 22:24:31 i

Jag har varit på återbesök hos vet. med China.
Kollade honom hemma en vecka innan och då var han fortfarande halt. Bestämde mig då för att släppa ut honom i sin vanliga hage med sina kompisar igen. Varken behandling eller vila med liten hage har hjälpt.
Var därför förberedd på att han inte skulle vara bra vid återkollen.
Men jag var livrädd för vad han skulle säga. Nu har han varit halt i 7 veckor utan förbättring. Tänk om jag inte får med honom hem igen???
Ja en marginell förbättring kanske det var men inte mer. Han behandlades igen i båda hovlederna bak. Han röntgades även både hovlederna och hasen. Hasens glidleder skall synas som tre raka streck, chinas går i vågor!! Och det är såklart inte bra:-(. Men vet är lite tveksamt, anser det vara ett unikt fall. Han skall överlägga med de andra veterinärerna på kliniken o återkomma till mig. 3 veckors vila till, sen får vi se. Vi tar en dag i taget...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela