Aprilshasthund

Det blir inte alltid som man har tänkt sig

Publicerad 2012-07-30 13:36:41 i Allmänt

Moa och William var anmälda till dagridläger denna veckan, månd-onsd. Willam har varit högst tveksam till detta, han tycker (eller hans killkompisar i klassen tycker) att det är tjejigt att rida. Men jag har tjatat och sagt att han får följa med dit så får vi se sen hur det blir. Det var FJORTON tjejer på plats när vi kom dit. Kan säga att han gick inte ens in i stallet där alla tjejer var. Jaja, han fick ju slippa såklart och följa med mamma istället.
Jag var inställd på ett arbetspass i paddocken. Åkte först till skomakaren och hämtade mina ridstövlar som hade fått dragkedja.Var såklart sugen på att prova dem.
Hästarna går i en hage en bit bort. Det där med bete är ju bra väldigt många gånger, tex när man skall resa bort en helg. Men när man skall rida är det inte lika bra. Marscherade iväg bort till hagen för att hämta hem Barbie. William traskar så käckt efter. Nästan direkt börjar det att regna, ett sådant där regn som man blir genomblöt av. Nåja, Barbie är fångad och vi traskar tillbaka mot stallet. Väl där är vi som 3 dränkta katter. Och William behöver gå på toa! Bara till att stoppa in Barbie i en box och åka hem för toabesök och byte av kläder. Men, nu tog ju detta på min ridtid. Moa skulle ju hämtas en viss tid och då hann jag inte rida. Typiskt!!!
Men jag fick roa mig med annat en stund. Ur frysen hade jag plockat fram 4 fåglar igår. 3 fasaner och en duva. Det blev lite apportering på tomten. Första gången med 4 fåglar, och JA, Rush hämtar allihop, med lite mutning med pizza. Gömmer alla fyra igen, och hon hämtar dem:-)))))) Så nu är det annan mark att träna på samt skott som skall till. Sen blir det apporteringstest, iallafall ett försök..... Och kanske jaktprovsstart till hösten...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela