Aprilshasthund

Tomt på parkeringen

Publicerad 2012-01-11 22:49:01 i Allmänt


Så har mitt släp flyttat hemifrån!
Måste säga att det känns lite märkligt.

Jag har alltså sålt min hästtransport och har bestämt mig för att inte köpa någon ny.
För första gången på många många år skall jag vara utan.
Och det är ju inte så konstigt egentligen, vi pratar ju bara om ett släp.

Men det känns ändå som att det är ett steg till att avveckla hästeriet, inte att utveckla det.

Det är helt hopplöst att ha två hästar som skall ridas fullt ut när man har två barn som är 6 och 8 år.
Jag vill ju ge barnen all tid som de behöver och då hinns inte hästarna med.
Sen är det inte riktigt min grej att vara beroende av medryttare, framförallt eftersom jag har hästar
med lite "blod" i. Alltså inte alltid helt lättridna eller lätthanterade.
Sen är jag även trött på en massa saker runtomkring att ha häst, känns väldigt mycket lättare att bara ha hundar. Dem sköter man själv helt och hållet, man gör det hemifrån och man gör det så mycket eller så lite
som man själv vill.

Ja detta betyder väl att det är en häst som skall säljas härnäst.
Tankarna är där och jag bearbetar mig själv, och snart blir det nog så...

Kommentarer

Postat av: Annette

Publicerad 2012-01-12 22:40:03

En dag (och det går fort), så är barnen stora och vill klara sig själva - då är det dags igen. Livet består av olika faser, och varje fas har sin tjusning. Nu blir det bara ett litet uppehåll med hästarna. Lyssna till ditt hjärta.

Kram

Postat av: MajaMaja

Publicerad 2012-01-15 19:38:17

Så sant så sant:-)

Kram

Postat av: Helene

Publicerad 2012-01-22 00:20:16

Ja jag hade 6 hästar, i höst sålde jag min sista. Nu behöver jag "bara" tänka hund :-)

Får se hur lång paus det blir. Men jag ångrar inte mitt beslut, även fast det tog långt tid att fatta det.

Lycka till...

Postat av: Maja

Publicerad 2012-01-22 22:09:08

Ja Helene, det är ju ett beslut som måste mogna fram.

Och visst verkar det mycket enklare att "bara" tänka hund. Eller att "bara" tänka en häst.

Allt har sin tid och inget varar för evigt...

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela