Aprilshasthund

Skidtur

Publicerad 2012-01-31 23:08:43 i Allmänt


Nu finns det lile,lite snö här på landet fortfarande.

Bestämde mig för att hundarna skulle få dra framför skidorna.
Jag är ingen hejare på detta, har bara provat ngn enstaka gång.
Första gången jag överhuvudtaget stod på ett par längskidor åkte vi till Funäsdalen för att jaga med hundarna.
På något konstigt vis så funkade det den gången!:-))

Sen provade jag förra vintern med Rally, men den fina flickan har ju lärt sig att när det tar emot i kopplet ja då får man inte dra mer. Helt lönlöst.
Kanske därför jag minns att mina skidor stod helt stilla och att jag måste både slipa och valla dem, fast att de är vallningsfria.
Rush var för ung förra vintern tyckte jag så hon har aldrig fått prova.

Nåväl, träffade syrran häromkvällen vid golfbanan med bilen fullastad med skidor, pannlampor och hundar.
Spänner för hundarna och som en cowboy, typ,ropar jag, Yehoo nu kör vi .
Och vad händer??? 
Hundarna springer, båda två. Men inte riktigt åt det hållet som jag hade tänkt mig.-)
Och jag ramlar, ramlar och ramlar.
Herregud vad vi skrattar!!
Men hur tänkte jag?????
Dessutom börjar vi i spår, som om hundarna skulle kunna veta att när spåret svänger så skall de följa spåret.
No Way, säger jag bara.
Dessutom går det ju inte att komma upp när man har ramlat. Vig som en telefonkiosk.

Nehe, det var bara till att ge upp detta mörkeräventyr och släppa hundarna ur selen.
Vilken syn, jag skrattar fortfarande..
Men skidåkning blev det sen iallafall och när jag väl fått fart på skidorna utan hundar så ramlade jag nog bara en gång till.

OJJJJJJ vad kul det var:-))))))))
Åkte så att svetten lackade, ( det kanske inte krävdes så mycket? ), var helt genomblöt efter vårat pass.
Men kul var det, och mer skall det bli....

Nästa hundpass blir nog med först en hund och tex när vi fått snö på isen hemma. Det är svårt att veta vart man skall köra någonstans?
Någon som vet ett bra ställe i Göteborgstrakten där man får köra med hund??
Funderar även på hur lång lina man skall ha??
Detta har verkligen givit mersmak, plockar nog med mig skidorna när vi åker till Sälen....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela