Aprilshasthund

My Dog dag-2

Publicerad 2012-01-08 21:53:04 i Allmänt


Så var även dag 2 på My Dog avslutad.
Vi hade inga framgångar denna helgen men det var ändå trevliga och lärorika dagar.

Först ut idag skulle 2 Juniorhanar vara men de kom inte i tid så de fick visas efter klassen utom tävlan.
Så då blev det Roover som fick starta. Katharina och jag hade turats om med att springa med honom innan start så att han kommer i bättre rörelser.
Han fick Excellent och 1:a i konkurrensen ( ensam i klassen )
Därefter var det Tanjas Dogge i ÖKL som fick Excellent, CK, CACIB och bästa hane.
Tikarnas tur
Då var det samma tre tikar i jaktklassen som igår.
VG till både Rush och Rally. Good till Eya. Rush etta Rally två och Eya trea i konkurrensen.
I öppenklass var det bara Margrets Svea till start och hon blev bästa tik.
Dags då för BIR och BIM och där knep Tanja o Dogge BIR:et
Stort Grattis till er och era fina hundar.
Domare för dagen var Moa Persson ( syster till Leif G W ), en helt ny bekantskap för mig.
Väldigt klar och tydlig i sin bedömning som hon delade med sig av.

Tack alla för trevliga dagar!! Jag är redan sugen på nästa utställning:-))

Jag har lånat några foton av Helena Johansson ifrån gårdagen ( hoppas att det var ok Helena )

 Susanne o Rally

  Rush

 Roover

  Roover

Kommentarer

Postat av: Helene

Publicerad 2012-01-10 13:08:48

Ja det var en helg man sent kommer glömma! :D

Ha det så gott

Helene

Postat av: Maja

Publicerad 2012-01-12 22:14:27

Ja det förstår jag!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela