Aprilshasthund

Träning

Publicerad 2012-08-21 09:57:00 i

I helgen var vi på jaktträning, så himla kul att få släppa hundarna igen:-))
Rally visade sig inte från sin bästa sida men var ändå glad över att få vara med. Rush däremot gjorde flera fina fågelarbeten, i början lite för lång eftergång men mot slutet av dagen så satte hon sigdirekt självmant då fågeln lyfte, likaså gjorde Rally. Rush är väldigt duktig på att finna fågeln, står säkert och väntar på mitt kommando samt reser villigt, superkul. Jag hade med min nya pangare ut i marken, en smidig liten manick som smäller ordentligt. Perfekt att även kunna träna skottet i fågelsituationen. Rally som kan vara lite skottberörd brydde sig inte alls i dessa sammanhang.Inte Rush heller men det brukar hon inte göra.  En superkul start på höstsäsongen och till helgen blir det mer. Tyvärr så glömde jag att spraya dem med sprayglans innan släpp så när vi kom hem blev det två timmars pälsvård! Pust. Den glömmer jag inte igen. Kommer inte heller att glömma att ta med plåster, fick såklart skav av kängorna direkt. Känns att det var ett tag sen man var ute, men man får ju snabbt rutin på det igen. Men en härlig och rolig dag hade vi:-)))

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela