Aprilshasthund

Pris på prov

Publicerad 2011-09-25 23:44:39 i Allmänt

Rally gick till pris igår !!!!!!
Vi startade på Östsvenskas jaktprov i Söderköping.
Både Rush och Rally startade.
Först var det unghundarna som gick ut, det var 5 stycken, däribland bara en gordonsetter.
Rush skötte sig jättebra i första släpp. Mycket lydig och lättförd med stor entusiasm.
Tyvärr hittade hon ingen fågel.
I öppen klass var det typ 9 hundar, varav 3 gordonsettrar.
Rally skötte sig fint och fattade snart stånd men det visade sig vara tomt.
Hon reder ut och då har partnern fått lov att släppa igen och hon springer rätt in i kullen
som låg alldeles nedanför där Rally hade stått.
Rush tur igen och hon sköter sig även här fint men utan fågel.
Domaren säger - efter det buskaget där så kopplar ni.
Det var som att Rush hörde det för hon stack iväg till skogs och var borta ett bra tag.
Det gick inte ens att låtsas som att jag visste var hon var:-(
Rallys tur igen och och i detta släpp gjorde jag en miss.
Partnern ropar att hennes hund står, i samma ögonblick har även Rally en fågel.
Jag trodde att vi var borta då eftersom partnern ropat först, och sa inget.
Men tydligen skulle jag ha ropat med och domaren skulle ta båda hundarna.
Domaren ville se Rally ytterligare en gång och i dagens absolut sista släpp så går Rally
och en gordon till.
Rally står och vi inväntar kommando från domaren om resning.
Hon går direkt på kommandot men ingen fågel, hon utreder och fattar stånd igen.
Nu är det högt med adrenalin. Skall hon stå kvar tills jag ger kommando om resning?
Jajamen, vi får ok och hon reser direkt på mitt kommando och fågeln lyfter.
Visselsignal och Rally pladask i backen:-)
Herregud känner jag, nu är det spännande.
Fågel läggs ut och efter att få leta ett tag hittar hon fågeln och kommer in till mig med den
och sitter snällt och väntar på loss-kommandot.
YEEEEEESSSSS - she did it.
Skall det nu räcka till pris?
Hon har inget stort sök och ingen bra fart och stil, men sköter fågelarbetet väl.
Lovar att jag är duktigt nervös nu.
Vi samlas med gruppen och domaren Torbjörn Larsson meddelar att hon får ett 3:e pris.
Jubel och glädjetårar hos mig och stora kramkalaset:-)))))))))))))))))))))
Det var en fantastiskt trevlig dag med solsken och bra vind hela dagen.
Trevligt arr av Östsvenska och trevliga deltagare.
Stort Grattis till uppfödaren Paula Sparf som fick sin första jaktmerit till sin kennel:-)
Lovar att resan hem gick hur lätt som helst
Pristagare
Pointer Semeghini Urama - Christan Ramsten                              3 ÖKL
Pointer Borgeflons JL Raska - Johanna                                        1 ÖKL
Gordon Setter Golden Pearl´s Black Deluxe "Rally"  - Maja Sannevi 3 ÖKL

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2011-09-26 05:14:08

FAN alltså!!! :-))))) Lyfter på hatten!!!!!JÄTTESTORT grattis!!!! Det är ni väl värda!!!! Får vi se Rally i jaktklass nu då och plocka cert på "gamledar" ;-)

Postat av: Susanne Legneskog

Publicerad 2011-09-26 08:45:42

Grattis!!!

Duktiga Rally och inte minst du!! Stor kram!!

Postat av: Maja

Publicerad 2011-09-26 17:53:13

Tack vad ni är Goa!

Jag har ju aldrig haft hund i jaktklass eller fått

några cert, så det är klart att jag tar chansen nu

Pensionären får dammas av:-)

undrar bara hur jag skall få hennes päls i fin form?

För övrigt håller jag med dig Helena - Fan alltså

Kram till er med

Postat av: Christina

Publicerad 2011-09-26 23:46:42

Jättegrattis Maja!!!!Resultaten kommer till slut,trägen vinner!!!!Kramar i massor!!

Postat av: Maja

Publicerad 2011-09-27 12:53:46

Tack! Ja man skall inte ge sig ...

Postat av: Siv

Publicerad 2011-09-28 21:38:36

GRATTIS! Kan tänka mig känslan :-)

Postat av: Maja

Publicerad 2011-09-28 22:36:05

Tack, ja den känslan var häftig:-))

Postat av: Tanja

Publicerad 2011-09-29 17:08:56

Ett stort grattis. Så jäkla häftigt när man får valuta för allt jobb man lägger ner. Lycka till i framtiden med Rally. Nu vet hon hur hon ska göra för att plocka pris ;-)

Kramar

Postat av: MajaMaja

Publicerad 2011-09-29 21:47:59

Tack Tanja

Ibland känns det som att man bara ger och inget får tillbaka. Sådana här dagar är det verkligen värt allt slit! Och som du säger nu vet vi att vi kan få pris, och går in med ett större självförtroende framöver. Det speglar såklart av sig på alla hundarna och i alla grenar:-

Dina bravader samma helg var för övrigt inte fy skam!!!!

Kram

Postat av: Marie

Publicerad 2011-10-03 21:56:19

Grattis från oss i Rörtången.



Vad kan man säga mer än att du är bäst.



Kram

Marie

Postat av: Maja

Publicerad 2011-10-03 22:43:45

Bäst vet jag inte, men envis!

Vad kul att höra av dig Marie, det var ju ett tag sedan

Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela