Aprilshasthund

Summering av hösten

Publicerad 2011-10-25 20:56:13 i Allmänt


Så är höstens jaktprov och träningar över.
Det har varit en väldigt intensiv höst med massor av träningar.
Vi har varit i Rörbäcksnäs, Vårgårda, Söderköping, Sälen, Söderköping igen
och vi har varit i Hjo, och jag har säkert glömt något.
En gång i veckan har hundarna fått fågelträning och det är jag
jättenöjd med med tanke på att vi inte har egna fåglar.
Det har varit slitsamt, kostsamt och riktigt riktigt roligt:-)
Man kan inte säga annat än att hundarna har fått en riktigt grundlig utbildning.
Ett tag funderade jag på om det var värt allt slit och om vi skulle kunna få något
betalt i slutänden?
Och det belönade sig! Rally gick till pris i öppen klass och Rush gick till pris i unghundsklass.
Känns fantastiskt roligt!
Även Roover kom till start och han skötte sig bättre än vad jag trodde men behöver lite mer tid på sig.
Så nu blir det till att starta två hundar i jaktklass på utställning! Nästa tripp går till Norge och Norsk Vinnarutställning 27 November där alla tre skall starta.

Sen blir det till att träna apportering, apportering och åter apportering i vinter så vi kan starta i ÖKL till nästa höst.

 Om än motvilligt:-)

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2011-10-25 22:13:48

Underbart att du fick betalt för mödan!! ;-) Nu hoppas vi att certen trillar in så att du kan satsa fullt ut på den där 1:an sen ;-) och att apporteringen sitter där den ska :-)

Grattis än en gång till en fantastisk höst!

Massor av kramar!

Postat av: Maja

Publicerad 2011-10-26 22:32:41

Tack Helena

Ja den där ettan är ju såklart något att satsa på.

Väääääldigt långt borta, men ingenting är omöjligt:-) Kram

Postat av: Marina

Publicerad 2011-10-29 07:35:54

Stort, Stort GRATTIS!! Du har fått betalt för mödan o allt slit! Fantastiskt kul!

Postat av: Isabelle

Publicerad 2011-10-31 20:40:01

Jag är så glad för din skull!! Massa massa grattis och lycka till i fortsättningen! Själv så är jag inte så säker på att jag varken har råd eller lust med jakten tyvärr.. Har så mycket annat jag vill göra och lägga pengarna på. Ska man få till en bra jakthund så är det nog 100% fokus på det och det blir riktigt dyrt att åka på en massa fågelhundsträningar. 1000 kr per dag funkar inte för mig typ.. Men, jag ser med gläjde fram emot dina äventyr i ökl :-) Bon chance!

Postat av: Maja

Publicerad 2011-11-01 00:23:24

Tack Marina

Det ger mersmak, synd att provsäsongen är över!

Postat av: Maja

Publicerad 2011-11-01 00:28:58

Isabelle du har helt rätt, det kostar massor av tid energi och pengar. (fast det finns träningar för 200kr). Men mycket gör man ju hemma i vardagen. Det är ju kul att det går att få pris trots att man varken har egen fågel eller marker.

Men man måste ju brinna för det man gör om det skall vara värt det. Du verkar ju brinna för lydnad och då är det säkert det du skall pyssla med?

Tack för att du alltid är så glad för andras framgångar!! Lycka till nu i tvåan:-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela