Aprilshasthund

Hovböld

Publicerad 2011-11-22 21:08:51 i Allmänt

Det har varit en go period med hästarna ridmässigt.
Barbie har gått för Traudi och China för Karolina.
Det är så himla kul när båda hästarna ( och jag själv ) är i full gång:-)
Dessutom har vi fått en ny medryttare till Barbie, Välkommen Caroline!!!!
Hoppas nu bara att Barbie sköter sig så att hon vill stanna kvar hos oss?
Men, så händer det!
I fredags blev Barbie halt. Goa stallkompisar ringer till jobbet och säger att hon är halt i hagen.
Surt sa räven. Idag var hovslagaren uppe och han fann en hovböld som han fick skära upp.
Jag brukar alltid vara nöjd när det "bara" är en hovböld för den brukar läka ut så snabbt.
Men efter vad som hände med Zamba nyligen så är jag mer skeptisk.
Nu står hon iallafall med bandage och boxvila. Jag vill inte släppa ut henne och riskera att
hon får fukt eller grus upp i det hela. Hon får få lite kontrollerade promenader istället.

Något helt annat.
Nu har de börjat att sälja fodermorötter på Victory, våran lokala foderbutik!
Äntligen. Och de tar bara 49kr per säck. Kul, för jag gillar att handla hos våra lokala handlare,
de är inte så många.
Gör det du med....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela