Aprilshasthund

En lång dag

Publicerad 2011-05-09 13:30:43 i Allmänt

Det blev en lång dag igår!!!!!!!! Och för min del inte särskilt bra:-(

Klockan 05.00 bar det iväg för att hämta upp resten av gänget för avfärd till Danmark.
Det var Susanne & Örjan med en pointer och en Irländare.
På vägen mötte vi Sanna & Reine med engelsksettern Fly.

Det var en bra utställningsplats med en del ringar inne och en del ute.
Inte för trångt eller hysteriskt med tält.
Vi var där ca en timme före utställningen började och det var Engelsk setter som fick gå först.
Det var två "Amerikanska" settrar förutom Fly.
Döm om vår förvåning när Fly blev DISKAD!!!!
Hon är Svensk utställningschampion innan men här tyckte domaren att hon var för liten
och han diskade henne. Hårda bud!!

Jag vägde som sagt Rush igår till 28 kg och jag har faktiskt aldrig haft en så kraftig Gordon innan.
Domaren bedömde henne som medelstor!!!!!! Undrar då hur en stor Gordontik på 14 månader
kan se ut??
Hur som jag ställde henne och hon kändes ganska lugn och trygg, jag log och kände att
det här fixar vi.
Men som jag har sagt förut, man skall inte tro att man är något, upp som en sol och ner
som en pannkaka.
Hon fick Good!!! Han gillade inte att hon nystade i sina rörelser, tyckte att hon skulle muskla sig
för att stärka upp det.
Sen såg jag på korten att hon stog inte så bra som jag trodde, bakbenen måste mycket längre bak,
igen:-(( Och så klart, hon får ju en helt felaktig överlinje och blir underställd.
Surt, surt, surt. men man lär sig hela tiden.
Det hjälpte inte att jag hade tagit på mig en röd skinnjacka och riktiga skor , alltså inga "ladder"
i ringen mer.
Men men jag ger mig inte, på`t igen......

Sen var det Irländarens tur och hon fick Excellent.
Pointer Zidane blev BIR och domaren formligen älskade hans dish-face och korta kropp!!
Han slutade som BIG - 2 , och det kändes ett tag som att han skulle bli etta!

Dags för hemfärd och vi var inte hemma förrän 22 så det blev en lång dag.

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2011-05-09 18:00:15

Oj...det var hårt!! Vad var det för domare igentligen?!

Men som du säger, det är bara på det igen:-)

Kram!

Postat av: Maja

Publicerad 2011-05-09 18:57:04

Det var en dansk domare , han heter typ Kresten Sheel, han dömer även i Hässleholm.

När han drog ner så drog han ner rejält!!

Postat av: Margareta

Publicerad 2011-05-09 19:01:00

Oj, oj....28kg tik och så ung=medelstor :)))

svårare domare än de finska jag ställt Chass för.

Ta åt dig av kritiken från Malmö, bra domare och ändå ganska petig med detaljer om jag minns rätt :))

Bara att stå på :)) Kram

Postat av: Maja

Publicerad 2011-05-09 20:29:10

Japp jag ger mig inte så lätt!

Postat av: Helena

Publicerad 2011-05-09 20:34:22

oj då...vet man inte hur det kan gå då i Hässleholm...Jaja, vi tar det som träning ;-) Kul ändå att ha provat att ställa "utomlands";-)

Postat av: Ojje

Publicerad 2011-05-09 21:14:08

Susanne har bilderna om du vill ha några, bara att använda efter tycke !!

Postat av: Maja

Publicerad 2011-05-09 22:44:47

Då skall du till Hässleholm helena?

Postat av: Maja

Publicerad 2011-05-09 22:46:54

Ja det var kul att åka utomlands, och jag åker gärna dit igen.

Fick iallafall träffa 1 dansk uppfödare!

Då skall du till Hässleholm då, Helena?

Postat av: Maja

Publicerad 2011-05-09 22:57:34

Tack snälla Örjan!! För foton och en trevlig dag!

Postat av: Helena

Publicerad 2011-05-10 08:44:51

Ja, jag anmälde i sista sekund ;-) Lyckades få med min jobbarkompis med sin engelska också :-) Men nu blev jag nervös när du sa att han va så hård... Man vill ju inte att hunden ska bli diskad!!Bara för att HAN tycker si och så!

Postat av: Maja

Publicerad 2011-05-10 08:52:05

Hehe, jag har anmält både Rush o Roover!!! Men när han gillade hunden så satte han verkligen fram den! Han gillade stora hundar och korrekta rörelser samt väl ställda, så det fixar du !!!!!

Vi får väl se om vi ses, skulle inte tro det...

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela