Aprilshasthund

Åh vad kul

Publicerad 2011-03-14 14:57:22 i Allmänt

Åh vad dul det var igår..

Klocka 6 i ottan bar det iväg till Norsholm , nära Norrköping.
Jag , Rush, Rally och Roover.

Östsvenska Fågelhundsklubben skulle ha sitt KM i fält, och jag fick det stora nöjet
att få vara med och träna mina hundar.

Tanken var att starta Rush, men senare blev det även Rally och på plats visade det sig
att det fattades en hund i unghundsklass och då fick även Roover starta.

Det var så himla kul att få komma ut i markerna och att få släppa hundarna.
Tyvärr var det inte mycket fågel men hundarna fick bra jobb och gick allt bättre
framåt dagen. Väldigt nyttigt för unghundarna.

Generöst av Östsvenska att låta mig vara med och det var väldigt kul att träffa
nya "jaktkamrater" och även ngn gammal.
Till start kom det Engelsk setter och Gordon setter.
Jag skall inte rapportera så mycket om deras KM, men det var väldigt nära att Paula knep
tilteln i öppen klass med sin Jojjo!!
Klubbmästare i Unghundsklass - Torbjörn Larsson - Engelsk setter Esso
Klubbmästare i Öppen klass    - Torbjörn Larsson - Engelsk setter Rana
Grattis och snyggt att knipa båda titlarna!!!

Mina hundar skötte sig jättebra alla tre och de fick väldigt fin kritik för sin lydnad,
extra roligt på Roover som ju faktiskt inte bor hos mig.


Fullt i bilen blev det


Engelsk Setter in action


Jojjo i full sula


Domaren ger sin kritik

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela