Aprilshasthund

Måndag 27 Juni

Publicerad 2011-06-27 23:41:20 i Allmänt

Nu börjar det att närma sig! Nästa vecka åker vi. Till Paris och Världsutställningen. En resa som bestämdes för flera månader sedan, och nu är det snart dags att åka. Jag skall ställa ut mina två Juniorer Rush & Roover, kullsyskon med fransk pappa. Så det skall bli extra kul att det ligger just i Paris. Hanhundsägaren kommer upp från Provence bara för att närvara på utställningen. Superkul Jag är rätt så nervös faktiskt. Det brukar jag inte vara men nu skall jag ställa bland alla Europas proffs!! Känns som att det krävs en del av mig. Puh Jaja, men det får gå som det går, det gör det ändå. Det skall hursom bli makalöst roligt att få se så många Gordonsettrar. Det blir 77 på lördagen och 91 på söndagen!!!!!!!!!!!!!! Har aldrig sett så många Gordon på en gång. Grymt. Jag har tränat hundarna men kanske framförallt mig själv under våren genom att åka på ganska många utställningar. Med gott resultat. Vad är det nu som måste fixas? Rabiesvaccinationen på Rush blev klar under våren men Roovers svar har jag inte fått ännu. Snacka om att vara ute i sista sekund. Jag valde även att HD-röntga tiken. Kändes bortkastat att göra hela den resan om höfterna var kass. Jag vill ju trots allt avla på henne. Fick det glädjande beskedet förra veckan. HD - A och Ed - ua . Hurra!!!! Hanen väntar jag med att röntga tills han är 18 månader. Vi var i Danmark på utställning och då skulle man ha ett 24-timmarsintyg. Räcker det nu med? Nej just det, när jag var i Frankrike och parade skulle man ju avmaska där innan man åkte hem och en veterinär intyga detta. Var fick jag nu tag i den blanketten? Var det på Jordbruksverkets hemsida? Får gå in och kolla. Sen har jag preparerat lite med olika "dunderpulver" . Men har inte märkt någon skillnad alls. Känns som bortkastade pengar. Däremot har de gladeligen ätit maten med dessa pulver i, om man nu skulle ha en "matvägrare". Vad skall man ha på sig på utställningen då?? Duger väl inte med jeans eller jägarbyxorna?? Inte ladder heller som är mina favoritskor. - Jag har en svart dräkt du kan låna säger mamma. Just svart är väl tyvärr inte så bra, då försvinner ju hunden i mina kläder. Får nog gå på stan och kolla lite, när jag nu skall hinna det? Vi bestämmer att vi tar min bil. 2 personer till skall med och deras Pointer. Deras takbox och deras hundbur får det bli då de är större. Får nog fixa med det dagen innan vi åker så vi slipper trixa med det på resdagen. De andra två är lite "tekniknördar" så de fixar med GPS, rabattkort vägbeskrivning mm. Sånt är jag ingen stjärna på. Hur skall vi få plats med allt? 3 personer och 3 hundar med burar och packning Ja det kan bli en syn det.........

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2011-06-28 05:19:58

Jisses vad spännande !!! Men ganska mycket att tänka på...;-)Hoppas att ni får en riktigt bra helg!

Lycka till!!!

Kram!

Postat av: Susanne Legneskog

Publicerad 2011-06-28 11:18:46

Men Maja.. du verkar ha full koll ju, du hinner nog med både det ena och det andra innan, gäller ju bara att hinna med träningen också. Det kommer gå kanonbra, tror jag....

Postat av: Maja

Publicerad 2011-06-28 14:26:18

Helena, det skall verkligen bli superkul!!!!

Tänk att få se så många Gordons! Kanske man har turen att hitta nästa pappa?

Tack och Kram

Postat av: Maja

Publicerad 2011-06-28 14:28:33

Haha, Susanne visst har man all tid i världen! Men jag sitter ju här på en ö, så det enda man fixar just nu är träningen. Skall åka hem en sväng idag och hämta en pippi, samt trimsakerna så de kan bli fina innan vi åker

Postat av: Annette

Publicerad 2011-06-28 22:24:36

Det kommer att gå såååå bra - det känner jag på mig! Lycka till i härliga Paris!!

Kram

Postat av: Annette

Publicerad 2011-06-28 22:26:32

Det kommer att gå såååå bra - det känner jag på mig! Lycka till i härliga Paris!

Kram

Postat av: Maja

Publicerad 2011-06-28 23:39:41

Tack Vännen

Postat av: Öjje

Publicerad 2011-06-29 11:34:26

Jag är ingen "tekniknörd" bara lite lagom intresserad för husbehov ;) ok då lite mer då. Känns som om du kar koll på läget. jag behöver bara ha kameran med mig och kanse lite kläder. ja den dator för att spara kort på. hmm kanse en liten hård disk för backup av kort, telefon, komradio, multitång, pannlampa och en handduk.

Postat av: Maja

Publicerad 2011-06-29 22:38:59

Hehehe, du är nog mer tekniknörd än vad jag är iallafall! Sen tror jag att jag skall gå igenom din packning in den kommer in i bilen:-)

Kanske du skall ta med en livvakt? Du vet jag har ju en tillgodo på dig....

Postat av: Öjje

Publicerad 2011-06-30 11:22:36

Har livvakt !! Och tror att jag kommer att få fler roliga bilder på denna road tripp ;)

Postat av: Maja

Publicerad 2011-06-30 14:03:01

Hmm, låter farligt!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela