Aprilshasthund

My Dog

Publicerad 2011-01-06 22:47:24 i Allmänt

Idag har vi varit på hundutställning, My Dog i GBG

Skönt att vara på hemmaplan när det är sånt busväder.

Måste erkänna att jag var nervös igårkväll när jag packade grejerna.
Nervös och förväntansfull...


Rooer & Rush väntar på sin tur

Först ut var en hanvalp, Showpoint I want it all som blev BIR-valp

Sen var det juniorhanarnas tur och där var Roover och Bosse med,
samt Tanjas Bosse.
Kände  när vi gick in att det måste vara svårt för domaren med tre så fina hanar!!
Men man måste visa sin hund fint för att få fina betyg.
Och det gjorde inte jag idag, varvid hundarna gick på dubbla spår och inte rörde sig bra.


Typ såhär!!!!

Rover fick en tvåa pga av det och det var helt och hållet mitt fel!
( även Tanjas Bosse fick en tvåa )


Bosse skötte sig fint och vann klassen med en etta men utan Hp.

Sen var det Rush tur och det var samma sak där.
Jag är för snäll mot dem, men imorgon blir det skärpning
och jag blir lite vassare i kopplet..


Såhär trött var Rush hemma på kvällen

Hursom, hundarna fick väldigt fint omdöme av domaren Ann Carlström,
och hon gillade dem verkligen.

BIR, BIG-5 blev Vidjoels Marlon Brando

GRATTIS

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2011-01-06 23:31:38

Ja det är inte lätt det där med att visa upp dem snyggt...Men vad roligt att se "din" Bosse i händerna på Susanne! Fan vad snygg han är! Lite konstigt att han inte fick HP faktiskt... Ser fram emot morgondagens resultat!!

Kram och lycka till!

Postat av: yvonne reif

Publicerad 2011-01-07 16:58:18

hej



Såg att din avkomma Biggles-Chapman- Don Corleone var till salu på hästnet,i fall du vill veta

Postat av: Margareta

Publicerad 2011-01-07 17:25:15

Nej men Maja :)....var ju inte så vackert foto på Roover när han sprang..

Nu får du bli strängare imorgon. STOOOORT LYCKA TILL!!!

Postat av: Maja

Publicerad 2011-01-07 22:26:34

Ja man blir ju förbannad på sig själv!!!

Har bestämt mig för att jag skall bli bra på det här



Tack Yvonne, visste inte om anonnsen, skall kolla

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela