Aprilshasthund

Att vässa sig själv lite

Publicerad 2011-04-12 23:36:30 i Allmänt

Man pratar ofta om hur man skall träna och utfodra sina hästar/hundar för att nå
bästa resultat.

Nu har jag kommit till stadiet att det är dags att tagga mig själv för att utvecklas,
och nu tänker jag främst på ridningen.
Hur gör man nu då för att gå framåt själv?

Jag har börjat med att sitta ner mer i traven ( gäller bara Barbie ), jag fortsätter att rida
lite längre fast att jag är trött eller tycker att det är jobbigt.
Jag försöker att rida båda hästarna i ridhuset efter varandra för att öka på min ork och kondition,
istället för att tömköra eller rida ut med den ena.

Idag satte jag på kandaret på Barbie och det blir absolut en kick framåt.
Ridningen blir helt annorlunda.
Sen red jag henne i Chinas sadel och den är mycket skönare och man får en bättre sits i den.

Häromdagen hade Bo Jenå träning i ridhuset och det sprider en träningsvilja som peppar.
Att ha en landslagscoach i ridhuset är ju inte vardag.
Jag passade på att rida när de hade träning och tänkte passa på att skärpa till mig och sitta lite fint:-)
Samtidigt red Karin Öljemark på sin Grand Prixhäst, HERREGUD vilken fin häst och
HERREGUD vad fint hon rider.
Karin kommer till oss varannan vecka och har träningar och jag skall se om jag kan få vara med.
Nya inputs är aldrig fel:-)


I påskhelgen kommer Traudi och har träningar i två dagar och jag har bokat två träningar per dag,
hoppas nu verkligen att jag kan få så många tider, vi är ju många om platserna....


Barbie på väg in från hagen, lerig och blöt


Här förvandlad till dressyrhäst för dagens arbete

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela