Aprilshasthund

Första rådjuret

Publicerad 2010-09-22 22:45:24 i Allmänt

Jag har en slinga hemma som jag brukar gå varje dag med hundarna.
Efter en bit är det ett litet kalhygge där jag brukar släppa dem så att de får springa av sig.
Gjorde det som vanligt på turen igår.
Efter en stund kommer de springande emot mig, fast en bit bort,
i full galopp, Rally först och Rush inte långt efter.
Jag njuter av att se dem, och konstaterar att Rush snart springer ikapp Rally.
Rally viker av och kommer in till mig men Rush ökar på och fortsätter en bit till,
det är så härligt att se henne sträcka ut tänker jag...
Då får jag syn på varför hon ökat takten!!!!!
Ett rådjur dyker upp mycket nära henne. Jag gormar och visslar allt vad jag kan
samtidigt som jag springer emot henne.
Jag hinner tänka -nu är friden slut, det är nu det börjar...
Blåser i pipan igen och konstaterar att - shit, det gick åt skogen, nu drar hon.
Och precis i det ögonblicket så sätter hon sig ner och tar kontakt med mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fattar ni???? det är en sån jädra go känsla, när det funkar.
Den karamellen njuter man av länge....
( Notera att präktiga Rally direkt vek av och kom in till mig :-) ( lite föör tråkig tycker jag )

Idag hade jag 4 jyckar på jobbet.
Passade på att ta ngr foton

Roover



Rush



Vem är detta då?


Busungarna biter i Rallys öron

Full fart i ökad trav

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2010-09-23 07:45:43

Härligt Maja!!!

Postat av: Maja

Publicerad 2010-09-23 17:48:45

Ja det är alltid kul när det funkar.

Hoppas ni hade en go semester!

Postat av: Tanja

Publicerad 2010-09-23 19:17:02

Bosse har kommit in i en period då han inte lyssnar utan gör allt för att få fria vidder och bara dra. Hur länge har han då haft detta sattyg för sig undrar du säkert? Han är född den 27 januari, 8 veckor senare fick jag hit honom och det var då det började :-( Nä sanningen är att han har blivit en jävel den sista veckan, trotsar mig.

Kram

Postat av: Maja

Publicerad 2010-09-26 21:22:28

Pust, den lilla rackaren.

Bara att hoppas att de mognar till slut!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela