Aprilshasthund

Slyngelålder

Publicerad 2010-10-13 09:41:09 i Allmänt

Rush har nog kommit in i vad man brukar kalla för slyngelåldern!!!!!!!

Hon hör inte och ser inte , inte när det gäller mig iallafall.

Biter forfarande i det mesta hemma , hoppar lätt och elegant över staketet ,
sticker när vi är ute och kommer inte på pipan.
Pipan har hon tidigare varit exemplarisk på!!
Och jag har varit rätt nöjd när hon sätter sig på visselsignal på 30 meters håll!!
Men det var då det , nu är allt som bortblåst.
Om jag inte minns helt fel från andra hundar så brukar det komma tillbaka??
Bara att hoppas på det.
Nu skall vi dessutom till Dyltabruk i helgen och då skall träningen funka i fågel!!!
Ett stort skratt , men kul skall det bli....

Barbie hade nöjet att få en världsmästare i sadeln häromdagen, kanske skulle be henne
att hålla i kopplet istället. *L*

Kommentarer

Postat av: Tanja

Publicerad 2010-10-13 11:16:52

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, Bosse. Fast han har varit i slyngelåldern hela sitt liv, alla 8 månader.

Kram

Postat av: Maja

Publicerad 2010-10-13 23:38:19

Skall påbörja -operation förvandla till prinsessa!!

Postat av: Marina

Publicerad 2010-10-14 00:05:39

Tack för att jag får rida din fina häst!! Det känns i låren..... Ska bli spännande att höra hur det går på Dylta till helgen! Lycka till!! Jag hjälper gärna till om jag kan!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela