Aprilshasthund

Mera utställning

Publicerad 2010-10-24 21:39:29 i Allmänt

Idag var det dags för valputställning i Halmstad.
Jag hade bara anmält Rush denna gången.

Jag sov hos mamma lördag till söndag för att kunna komma iväg tidigt på morgonen,
och för att slippa släpa upp barnen på morgonen.
De fick så gott sussa vidare hos mamma.

Skrattade när jag på macken i Varberg möter en bil full med Irländare,
de var såklart på väg till utställningen de med.

Ringen startade kl 9.00 med 12 Irländare ( 8 av dem var från Dubliners Kennel ).
Sen var det dags för Gordon Setter, två stycken var vi idag.
2 tikar, som dessutom gick i samma klass. Det var Rush och så var det Emmas Lovis från Vidjoels kennel.
Lovis har vi träffat förut, dels på utställning, men även på utställningsträningen som vi har haft.
Det var Rush som drog det längsta strået idag och blev BIR med jättefin kritik.
Bla vackert huvud och välutvecklad bröstkorg!!
Dagens domare Marina Bengtsson , är grupp-7 domare , så det kändes ju extra bra.
Lovis fick även hon jättefin kritik bl. a för sin fina pälskvalitet , men behövde kanske bli lite gladare i att äta.
Grattis Emma till fina Lovis , och TACK för era " trollkonster " .

Ganska snart var det dags för gruppfinalerna som kördes direkt när gruppen var klar.
Idag var indelningen valpar 4-6 månader, valpar 6-9 månader, juniorer och veteraner.
Första klassen vanns av en ursöt Irländsk tik på nyss fyllda 4 månader från Dubliners.
Sen var det våran tur.
Vi skulle vara 2 hundar i ringen men den andra hunden saknades.
Ringsekreteraren och domaren fick ge sig ut i ridhuset och leta efter dem, och fann dem.
Igen var turen på vår sida och Rush slutade som BIG -1.
Det kändes himla najs.

Sen var det himla lååååååååååååååååång väntan.
Under en promenad så ställde sig Rush för 2 kråkor , reste på kommando och jag fick
chans att träna uppflog. Verkar som att hon börjar fatta att man skall sätta sig när fågel lyfter.
Tror att Rush tyckte att detta var det bästa med hela dagen.

Under min väntan hinner jag se gruppfinalen där Karin ställer sin Petit.
Det var ganska många hundar i den finalen.
Himla snöpligt, hon blev 6:a. Nästa gång är det deras tur att plocka rosetten!!

Till slut var det så dags för slutfinalerna.
Nu är det lite spännande, man har ju ingen lust att vänta hela dagen och sen höra
- jag får tacka dig för idag.
Men vi väntade inte förgäves utan vi fick Reserv-platsen:-))
Tjohooooo, det var så himla kul!!

Något annat som är himla kul är ju alla priser och rosetter man får på inoff. utställningar.
Och när det nu gick så himla bra idag köpte jag även till de rosetter man kunde köpa till.


Dagens prisskörd

Jag åkte ensam till Halmstad idag och kunde ju inte ta några kort såklart,
så jag lägger ut denna passande bild från förra helgen  när Rush står för fågel!!




Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2010-10-24 22:56:05

Oj! Ser att jag får uppgradera min blogg lite:-) DET var inte dåligt!!!STORT GRATTIS!!!

Många kramar!

Postat av: Emma Hokander

Publicerad 2010-10-24 23:14:54

Grattis än en gång... Vilken fin pris hög.. Daniel tog några bilder, Dock inte jättebra (lite mörka) men jag maila gärna över till dig. Alltid kul minne... Kram Emma och Lovis.

Postat av: Marie

Publicerad 2010-10-25 07:43:13

Grattis

Postat av: Susanne Legneskog

Publicerad 2010-10-25 10:00:33

Supergrattis Maja och Rush!! Bra jobbat!

/Susanne

Postat av: Maja

Publicerad 2010-10-25 12:31:32

Tack för gratulationerna!!

Emma jag tar gärna emot lite bilder,

alltid kul att ha.

[email protected]

Postat av: Tanja

Publicerad 2010-10-25 12:44:12

Ett mega stort grattis till er. Så kul att se en Gordonsetter lyckas.

Kramar

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela