Aprilshasthund

Separera

Publicerad 2010-11-23 23:04:24 i Allmänt


Igår fick Barbie och Barcelona flytta isär!!!!!!!!!!!!
Man känner sig grym.
När de står ihop i boxen och hon diar , och man vet att det är sista gången.
Och detta skall jag bestämma. Hmm. Inte så kul.
Hon är förvisso snart 8 månader och behöver " ett eget liv", men ändå.
Och hade de varit vildhästar så hade Barbie varit dräktig igen och hade stött bort fölungen för att kunna koncentrera sig på nästa bebis.
Nu har det gått bra.
Jag plockade på Barbie reflextäcke och benreflexer, pannlampa och termobyxor till mig och gav mig
ut i mörkret och red henne till Stall Hagelyckan.
Inte riktigt min grej med all den utstyrseln, vill hellre rida ut i dagsljus.
Väl framme kunde jag inte hålla mig utan gick in och longerade henne ngr varv i ridhuset.
Hon gillar verkligen att komma igång, full fart hela tiden.
I nya stallet är hon lite på tårna, hon går i egen hage och det uppskattas inte. Hon vill absolut in till
de andra stona. Men hon får vänta ngr dar så hon har lugnat ner sig lite.
Barcelona klarar det bra och äter upp all sin mat och är inte särskilt orolig.
Hon går med en trygg farbror fjording i hagen .
Jag tror att det här löser sig smidigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela