Aprilshasthund

En sekt

Publicerad 2010-11-03 22:53:47 i Allmänt

Man förundras över hur smarta de är på Vingresor, eller andra bolag med för den delen.

På välkomstmötet pratar de om hur vacker ön är och att det finns massor att se,
samtidigt som de gör allt för att hålla oss kvar på hotellet och spendera hela vår semesterkassa
på dem.
Redan på mötet dyker Lollo & Bernie upp, som kommer att förfölja oss hela veckan.
De sjunger och dansar och alla barn blir nyfikna på dem och vill träffa dem igen.
Vilket de såklart får med jämna mellanrum.

Några andra som förföljer oss hela veckan är ett filmteam som just denna veckan spelar in
från detta hotell för en TV-serie som skall sändas till våren.
Vem drömmer om att bli filmad vid poolen i bikini??
Inte jag iallafall. Jag håller utkik efter dem och jag tror att jag klarar mig undan.

Första morgonen skall de filma personal som skurar golvet på solterassen på taket.
Det är 3 personer som skurar där samt TOLV personer som samtidigt skurar pooldäcket!!!!
Har aldrig någonsin sett ett hotell poleras så, tänk vad TV kan åstadkomma.

Kl 11 är det födelsedagskalas för Bernie och alla ungar samlas i två timmar varvid vi får
egen tid för att sola, eller som jag valde ,en halvtimma hos den snygge spanske massören.

På detta vis fortsätter de att trollbinda barnen, med ansiktsmålning, skattjakt minidisco osv.
Det är som en klan, eller vad heter det? En sekt. Sekten Sunwing!!!!
Alla ungar är fast i deras grepp, och kvar finns ingen tid för oss vuxna att leva ett vuxenliv.
Vi har alla fastnat i deras grepp.
Jag vaknar till på natten vid 24 efter att ha somnat med barnen vid 21 när jag nattat dem.
Tittar ut på balkongen, och det är släckt i samtliga lägenheter:-)
För vem orkar vara vaken så sent efter ett sådant schema?

Till råga på allt så säljer de deras musik, och ungarna ber med snälla ögon att vi skall köpa ett ex.
Med påföljden att vi skall lyssna på Lollo & Bernie i bilen hemma hela vintern minst!!!

Men hur det än är så är det otroligt roligt att se deras glädje i ögonen över allt de får uppleva
under en vecka.
Och visst kommer vi att boka in oss på skattjakten imorgon, nöjd med att vi hann med en timmes
tokshopping i butiken Zara  , mellan föreställningarna:-)

Kanske att man får en timmes egentid vid poolen imorgon??

Kommentarer

Postat av: Tanja

Publicerad 2010-11-04 19:56:43

Det är tufft att ha semester verkar det som :-) Hoppas du njuter ändå och jag kommer nu att titta på det där TV-programmet för att se om jag kan få sen en skymt av dig. Snälla, lite linslus kan du väl vara :-)

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-11-05 17:29:37

Haha, jag har nog ltckats hålla mig undan.

Men jag tror att barnen är med!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela