Aprilshasthund

Barbie är het

Publicerad 2010-11-10 10:34:31 i Allmänt

Igår blev det en ridtur på Barbie i snöyran och kylan.
Jag har ju laddat en vecka i solen så lite regn eller kyla biter inte på mig nu,
på med varma kläder bara.
Och Barbie var sååå HET !!!!!
Hon är bara helt underbar att rida.
Nu har hon gått lite försiktigt i en månad och börjar komma igång lite lätt,
och hon tycker att det är roligt.
Och jag med såklart, Barbie är min tjej, inget snack om saken.
Vi tog två varv på travbanan och hon gick igång helt.
Hon är ju inte den heta typen men idag brände det i knutarna.
Så d....a roligt
Två hundar var med och peppade henne, Rallly i koppel bredvid och Rush lös som dök
upp ur skogen i rasande tempo titt som tätt.
Man riktigt känner hur hon vill explodera, men samtidigt så är hon en dressyrhäst
och hon vet att hon skall hålla sig på mattan.
Men hon försökte bocka lite i skritten och lyckades knocka mig på näsan.
Men vilken underbar ridtur.
Så snart den hemska snön försvinner så lastar vi och kör till ridhuset,
tänk om hon har den energin där med.....


Så här genomsvettig var hon efter ridturen
Får nog ta och klippa henne, då kanske hon ser lite smalare ut med?


Efter att hon torkat fick hon komma ut i hagen igen i sitt nya vintertäcke
med fartrand. Passade ju lämpligt just nu

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela