Aprilshasthund

Nu börjar det

Publicerad 2010-06-08 20:46:26 i Allmänt

NU BÖRJAR DET
Sötebrödsdagarna eller bröllopsmånaden är över för Lilla Valpen
Nu börjar allvaret
All träning startar nu,
Gå i koppel - svårt
Sitta kvar i bilen utan att få en grind i skallen - funkar bra
Inte bita i sladdar - vill jag fortfarande göra
Greppa apportliknande föremål - funkar bra
Sitt kvar - funkar bra
Kom - sitter hellre kvar
Inkallning - kommer som ett skott (visselpipa vid maten med syskonen gav resultat )
Ligg - fattar ingenting
Sova i sängen - är ett riktigt proffs
Simma - kan simma och galoppera i vattnet ( Rally fick jag sätta på en flytväst och träna runt bryggorna )
Äta 4 ggr per dag - nej tack, max 3, men gärna en massa godis
Gå lös på promenad - Proffs

Ja nu händer det massor.
Nästa vecka skall vi träffas i Slottskogen och titta på fåglarna - i koppel
Veckan därpå startar sommarträningen i Uddevalla
I Juli blir första utställningen

Men det jag längtar efter allra mest är JAKTPROVEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2010-06-08 22:46:40

Bra med en checklista :-) Här har vi också lite problem med att gå fint i koppel...Funkar jättebra på trädgården här hemma, men ska man ut och gå en runda är det lite värre, men det är bara att träna på! Inkallningen med visselpipa funkar skitbra med Mårris och likaså kom, sitta kvar är han duktig på (i kopplets längd än så länge) ligg är också lite knivigt, men jag tror att han börjar fatta, Simma har vi inte gjort ännu. Apport tränade vi på idag och jag tror inte det kommer att bli några problem :-) Men det värsta är.....BAJSÄTANDET!!!! BLÄ!!!

Kram!

Postat av: Maja

Publicerad 2010-06-08 23:10:19

Hade bajsätande på Rally i flera månader.

denna gången har jag sluppit det.

Skitäckligt!!

Postat av: Tanja

Publicerad 2010-06-09 08:28:07

Det Bosse har mest svårt för är också ligg. Inkallning fungerar bara om Dogge kommer, struntar Dogge i att komma så kommer inte Bosse heller :-( Undra om det är jag eller Dogge som bestämmer.

Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela