Aprilshasthund

Besegrad

Publicerad 2010-06-15 21:41:12 i Allmänt


Ibland får man erkänna sig besegrad
Vare sig man vill eller inte

Idag tränade jag lite vattenapport med Rally
Jag är lite nöjd med att det har funkat och gick såklart fram för fort.
Kastade dummyn ett par ggr och hon hämtade galant.
Jag blev lite modig och slängde iväg den långt ut, lite längre än vad jag hade
tänkt mig, och jag fick____ i det blå skåpet.

Hon vägrade hämta såklart. Jag försökte locka och vara positiv,
försökte morra och vara arg, muta med Frolic, men neej, hon ville inte.

Sur som ättika går jag hem igen.
Vill ändå inte riktigt ge mig. Jag hatar att hundarna skall vinna.
Tar med ett par köttbullar ut och försöker igen.
No no.Hon simmar inte....

Då kommer en and flygande och landar snett bortanför dummyn.
Nu fick jag min chans. Yes tänkte jag, nu vinner jag i allafall
Jag skickar ut henne på anden och hon simmar glatt efter den,
ganska långt ut, nästan framme vid anden så lyfter den och Rally vänder
och simmar hemåt igen.
Jag försöker få henne att hämta apporten på vägen hem, som flyter så fint i vattnet,
men den har hon nog förträngt vid det här laget.

Nej, jag fick ge mig och se mig besegrad av en envis Gordon Setter.
Sur som f-n.
Men skyll mig själv, jag vet ju att man får skynda långsamt.
Men imorgon är det jag som vinner, det kan jag lova

Kommentarer

Postat av: Tanja

Publicerad 2010-06-16 00:33:30

Hahaha, att vinna över en Gordonsetter har jag aldrig hört talas om men lycka till. Någon ska ju vara först :-)

Kram

Postat av: Suss

Publicerad 2010-06-16 08:50:47

Barn och hundar gör inte som vi säger utan som vi gör. Du får göra som Patrik och ta på dig torrdräkten och simfötter :)

Postat av: Maja

Publicerad 2010-06-16 18:45:46

Tanja, man får försöka vinna den lilla striden så att man får känna sig som segrare.



Jag har sett Patrik i dräkten, han är Hjärtligt välkommen hit

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela