Aprilshasthund

Tränat idag

Publicerad 2010-12-12 21:21:31 i Allmänt

Idag var det så äntligen dags för träning med China.
Det var fram med fina benlindorna och glansspray i svansen!!
Fint såklart..
När jag gör iordning honom så upptäcker jag att han har tappat en sko.
Typiskt! Inga minuter över att slå på den på, så jag får chansa på att han
ej blir ömfotad.

Traudi var en trevlig bekantskap för både mig och China.
Lugna enkla metoder och inga större krav på en treåring.
Jag kom fram till att jag kanske rider honom lite mer än vad som
behövs för en treåring.
Han kan redan rygga, flytta sig lite för skänkeln, samt lite fram- och
bakdelsvändning. Inte perfekt såklart, men ändå.

Detta var överkurs!!

Det är så lätt att bara fortsätta att rida honom för det är så lätt och roligt.
Jag brukar ta tiden när jag rider så att det inte skall bli för länge.

Hursomhelst så tycker hon väldigt mycket om China och han får massor av beröm,
och jag får stärkt självförtroende och motivation att fortsätta....

Sen tyckte hon att jag gör rätt i att öka på hans kraftfodermängd.
Jämfört med vad de ger i Tyskland så får våra hästar VÄLDIGT lite.
Och China älskar ju kraftfoder så han blir bara glad.

Han skall nu få sin välbehövliga vintervila och jag kommer att öka den från
2 till 3 veckors tid.


Ps  Funkade utan problem med bara tre skor,
      Ser fram emot nästa träningstillfälle och då blir det Barbies tur...

                               

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela