Aprilshasthund

Chokladförgiftning

Publicerad 2010-12-06 09:06:29 i Allmänt

Det var en omtumlande dag igår...

Jag hade damerna Rally & Dixie hemma. Katharina hade tagit ungdomarna eftersom
hon skulle till Håkan på fältträning.

William hade önskat sig sitt barnkalas på Bushuset, och så blev det.
Klockan 13 satte vi en stol för sopskåpet och en för skafferiet.
Det brukar kunna stoppa Rally från att frossa i vad hon kommer över.
Båda damerna lämnades hemma och resten av familjen gav sig iväg på kalas.

Framåt 17 kommer vi hem igen och möts av chokladask, papper och några
chokladbitar på golvet.
I garderoben i hallen hade vi en påse med 4 st enkilos kartonger med choklad,
som var tänkta till dagisfröknarna.
Denna dörr hade vi glömt att stänga!!!!!
Hundarna ( läs Rally ) nöjde sig med att öppna en av askarna, tack och lov.
Men 750 gram hade de lyckats trycka i sig och jag är övertygad om att Rally åt det mesta.

Mycket riktigt, hon blev väldigt dålig. Som tur är så var det ljus choklad i asken.
Mörk choklad är mycket värre för hundar att äta.
Jag vet ju om att detta är livsfarligt och börjar bli rejält orolig när Rally får förgiftningssymtom.
Hon kräks, dricker massor, vill bara ut och är allmänt orolig.
Jag ringer till Blå Stjärnan, som inte svarar. Får tag på Agrias telefonveterinär, torkar spyor,
ut med Rally i koppel som bara vill ut hela tiden, Agriavet tycker absolut jag skall jaga vidare
efter Blå Stjärnan. Rally fortsätter att kräkas.
Till slut svarar de på Blå Stjärnan, och det viktiga är att hon kräks så att hon får ur sig chokladen.
Hon får inte bli sämre eller få darrningar.
Puh, vilken pärs.
Men efter att ett antal mattor åkt i tvätten så börjar hon att lugna ner sig!!!!!

Sån tur vi hade, det vände och hon blev bättre.

Jag blir så arg på mig själv, vet inte hur många gånger jag sagt
- Akta er för choklad och lök. Det är farligt för hundar
Ändå så bjuder jag henne på FYRA KILO choklad att fritt smaska i sig!!

Hur som, en olycka händer så lätt, vi hade glömt att stänga en dörr denna gången.

Var försiktiga i Jul med all choklad så att inte hundarna kommer över den!!!!!!!


Rush & Rally i vinterskrud - Rally slickar sig nöjt om munnen :-)

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2010-12-06 13:28:41

Sådan tur att det gick bra.!

"Vad spelar lite tvätt för roll då."



Ha en bra dag



Marie

Postat av: Margareta

Publicerad 2010-12-06 16:01:34

Vad skönt det gick bra....har godis-tjuvar här också :))

Postat av: Tanja

Publicerad 2010-12-06 17:51:16

Fy tusan. Hoppas allt slutar lyckligt. Jag har en envis sambo som inte tycker att lite choklad eller lök kan skada hundarna. Det brukar låta som så här "våra hundar har alltid ätit choklad och lök men inget har hänt med dom"

Detta inlägg ska jag visa honom att man ska lyssna på mig någon gång iallafall.

Kram

Postat av: Maja

Publicerad 2010-12-06 21:12:26

Idag mår hon toppen igen.

Det är klart att han skall lyssna på dig Tanja!!

Postat av: Marina

Publicerad 2010-12-07 11:51:55

Vilken tur att allt gick bra!! Vilken pärs!!

Postat av: Maja

Publicerad 2010-12-08 19:59:32

Jatack Marina, det var en pärs, men den slutade ju bra!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela