Aprilshasthund

Varje dag

Publicerad 2010-08-15 21:04:01 i Allmänt

Titt som tätt bestämmer jag mig för att , det skall jag göra varje dag.
Tex skall jag apportträna Rush ( för att vara ute i god tid ) ,
och träna henne inför utställning varje dag, då vi skall göra utställningsdebut nästa helg.
Rally skall jag cykelträna varje dag inför kommande jaktprov.
Men vad händer?
Varje dag kanske bara dyker upp varannan dag hos oss, eller ännu värre kanske bara en dag i veckan!!!!!
Hursomhelst.
Jag passade Katharinas hundar i veckan och det blev lite trimning av valparna,
men även lite apportträning.
Det är så kul att träna alla fyra ihop och se hur de upptäcker - tar inte jag den så tar någon annan den
och då blir jag utan godis. Nästa gång är det jag som rycker ut först efter apporten.
Allt för en liten godis och pga lite grupptryck...
Till Västkustvalpen är det hela FEM Gordon Setter-valpar anmälda!!!
Inte ens Irländarna är fler.
Jag TROR att 4 är ur R-kullen och en är ur Vidjoels senaste kull.
Som uppfödare vill man ju vara med och se på alla kul upptåg som ägarna hittar på med sina
små juveler.
Men det går tyvärr inte. Tiden räcker inte till.
I helgen har Hällingsjö Ryttarförening haft träning för Stefan Jansson.
Malin deltog med Mustique, och jag hade såklart velat se det. men men
Hursomhelst hade det gått jättebra, och på onsdag skall hon hopptävla igen.
I helgen har det varit föl, föl och åter föl i Säve.
Jag hade tänkt vara med med båda mina, men då jag inte har dem hemma och därför
inte har kunnat träna dem så fick jag avstå.
Stort Grattis till Lisa som fick en fin bedömning med bla en 9:a på skritten på sin lilla Alwa!!
Så har det varit utställning i helgen...
I Oslo var det Norsk Vinnarutställning,
som vanns av Klettkovens Karikatyr
I Askersund var det Internationell utställning
BIR med Cacib och senare även BIG-4 blev
Golden Pearl´s Black Galliano - Jojjo
Ägare och Uppfödare - Paula Sparf
Stort Grattis till er alla.....

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela