Aprilshasthund

En blunder

Publicerad 2010-08-10 08:03:39 i Allmänt

Igår gjorde jag en riktig blunder,
eller en Maja om man så vill.
Tänker att det är bäst jag nämner det själv innan
ngn annan gör det.
Åker som vanligt ner till Ge-Kås för att jobba.
Stannar i Varberg för att tanka.
Först vid den vanliga pumpen men kommer då på
att jag skall ju tanka diesel. Flyttar bussen, jag kör
till en annan pump och tankar fullt.
Tycker att det var ovanligt billigt, den här stora bussen borde
rymma mer bränsle än så, bara 700kr?
Jaja.
Kör ut på motorvägen och bussen börjar hacka och dör direkt!!!
Vad är nu detta?
Både jag och Jessika tittar förvånade på varandra, bussen är ju
sprillans ny????
Då slår det mig, stod det inte E85 på kvittot?
Vad är nu det? Ja inte är det diesel iallafall!!!!!
Bussen är stendöd!!!
Får ringa bärgaren som kör oss till närmsta verkstad där de får
tömma den på bränsle samt byta bränslefilter.
Detta är inte klart förrän imorgon:-)
Sa jag att det var billigt att tanka den? Knappast, det här lär bli dyrt.....
Dessutom hade vi bussen fullproppad med varor så de får köra
ner ifrån GBG med en ny buss så vi får lyfta över alla varorna till den.
Efter några timmars försening kan vi så köra vidare till vår arbetsplats.
Det var inte en av mina bästa dagar igår kan man säga...

Kommentarer

Postat av: Tanja

Publicerad 2010-08-10 09:50:24

Jag säger bara HAHAHAHA. Nä vad elakt. Förlåt.

Kram

Postat av: Suss

Publicerad 2010-08-10 09:51:06

Din stackare! Med tanke på hur mycket vi flänger blir det ju många olika tappar man tankar på. Jag bara väntar på att jag ska göra något liknande...

Postat av: Maja

Publicerad 2010-08-10 21:43:02

Tror inte att ngn gör det nu, jag har ju varnat er.

Sen bor jag ihop med världens retsticka, så detta lär jag få höra så länge jag lever...

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela